
Aslında biz onu "recep ivedik"in arabası olarak tanıdık ve çooook sevdik.Birçok araba sever tarafından bilinsede bence ivedikten sonra daha çok rabet gördü en azından bayanlar bile biliyo artık onu...Omu kim ?O"fiat 126" nam-ı diğer "fiat bis" bende arabalara meraklı bi kızım ama genelde hep spor arabalarla ilgilenirim.
Geçen akşam abim internette biss'in resimlerine bakıyodu daha doğrusu araştırıyodu oda sevmiş olcakki almayı düşünüyo sanırım.Ama işin garibi meğer bu araba baya "fenomen"mişte haberim yokmuş.Allahım nasıl modifiyeler yaptırmışlar şaşırdım,arabanın maliyeti 2-4 bin arası ama admalar modifiyeyle 8 bine mal etmişler.Gerçekten renk renk ,çeşit çeşit bakmaya doyamadım.Sanırım ilk arabam bis olucak :))



1973 yılında Britanya'da kendini yollarda göstermeye başladı.
1974 yılında yeni değişmelerle beraber bir lüks modeli üretilmeye başlandı. Motor hacmi 652 cc'ye çıkartıldı. 1 Hp daha güçlüydü. Koltukları diğerine göre daha konforluydu. Standart olarak da Sunroof bulunuyordu. Frenleri 170 mm'den 185 mm çapına çıkarıldı.

Bu donemden sonra Üretim Polonya'da sürdü. 1982'le 1992 yılında yine İtalya'dan Avustralya'ya sıçradı ve 897,000 araç ihracat yaptı.
Polonya 1985 yılında bütçeyi elden geçirerek 652 cc'lik daha yüksek sıkıştırma oranıyla 650 E üretimine geçti.
1987 Eylül'de hava soğutmalı Bis'in duyurusu yapıldı. Yine su ile soğutmalı Hachback modeli tanıtıldı.
1992 Yılında Bis üretimi durduruldu. Ve güzel bir çağın sonu oldu. Polonya 2000 yılına kadar 650 E, yani hava soğutmalının üretimine devam etti.



Hiç yorum yok:
Yorum Gönder