27 Şubat 2012 Pazartesi

Türk Yıldızları






Dün yine canım sıkıldı, insanlar sıkılınca gezmek ne biliyim eğlenmek ister bende tam tersi hiçbirşey yapmak istemem.Böle durumlarda kurtarıcım beğendiğim ve sevdiğim dizi yada filmleri tekrar izlemektir.Dünde zaten hayran olduğum "Türk Yıldızları" nın konu alındığı filmi izledim."Anadolu kartalları"nı ben çok beğendim içinde hem aksiyon, hem hırs, hemde sevgi vardı.Birde nebiliyim böle milliyetçi duygularınız kabarıyo izlerken,bir hayranlık hissediyorsunuz.Zaten bu filmden öncede biraz bilgim vardı "Solo Türk"e karşı ...
Çocukluğumdan beri "Pilot"luğa karşı aşırı bi sevgim var.Ama gel görki olmak o kadar da kolay değil nebiliyim birazda bazı mesleklerde cinsiyet ayrımı vardır ya ben hep erkeklere yakıştırırım bu mesleği,daha şimdiden küçük erkek yeğenime bu mesleği aşılamaya başladım :)) Ama bilgi,birikim,yetenekten ayrı bişey bu ben bu görevi üstlenen pilotların ayrı bir varlık olduğunu düşünüyorum.Örnek vermek gerekirse 80 kg. olan bir pilota, 5G kuvveti altında binen yük 400 kg. olmaktadır. Pozitif G kuvveti kanın vücudun baş tarafından alt kısımlarına doğru akışına sebep olarak beyne giden kan miktarının G kuvveti ile orantılı olarak azalmasına dolayısıyla görüşte daralma, görüşün tamamen kaybolması, hatta bayılmaya bile sebep olabilmektedir. Anti G-suit vücudun alt kısmını, yani bacaklar ve karın bölgesini G altında basınçlı hava ile şişirerek sıkar ve böylece kanın alt kısımlara toplanmasını önleyerek; pilotun G toleransına 1.5G'lik katkı sağlar.
Bu en basit bi örnek, aldıkları riskleri siz düşünün.İstanbul'da ikamet ettiğim için daha canlı olarak izlemek nasip olmadı.Şimdilik Trt'te yayınlarıyla ve videolarla idare ediyorum.Umarım en kısa zamanda onları canlı canlı izlemek nasip olur.Ayrıca ;


 Türk Yıldızları Niçin Özel?
Dünyada sekiz süpersonik uçakla gösteri yapan tek akrotim olduğu için,
24 Ağustos 2001 tarihinde Bakü/Azerbaycan’da gerçekleştirdikleri;bir milyondan fazla seyircinin izlediği gösterileri ile bu alanda bir rekora sahip oldukları için,
Türk Hava Kuvvetleri ve Türk Silahlı Kuvvetleri adına Türkiye Cumhuriyeti’ni temsilen kurulan tek akrotim olduğu için,
ÇOK ÖZEL................ Onlarla ilgili detaylı bilgi için resmi web sitelerini takip edebilirsiniz.Şimdi onlardan muazzam görüntüler paylaşıcam ...





 
Ve birkaç da video ekledim ...



Allah'ım sizleri "KORUSUN"


***ZIPÇIKTI***