9 Mayıs 2014 Cuma

Sema'ya ithafen "Döner" tarifim ... :)))



 Yemeklerim genel de beğenilir, ama çokta iddialı değilimdir.
Farklı lezzetler ve tarifler denemeyi severim, lâkin her denememin  ilk'i kötü olur ya da ben bir türlü beğenemem.
Ama ilk defa içime sinen bir tarif denemem oldu :)
Döner!


Aslına bakarsanız bu tarifi yapalı aylar oldu.Zaten bu resmi de " instagram " hesabım da paylaşmıştım.
 İnstagram da "Sema" ile karşılaştık ve o, döner'in tarifini isteyince onu kıramadım. :))



Gelelim tarifimizin yapım aşamasına;

*Öncelikle görüntü açısından en ince ayrıntı; "etimizin" dondurulmuş olup, çok az yani doğranılacak kıvama gelmesi için; "çok az" dışarı da bekletilmesi.
*Daha sonra iyi kesin bir bıçak yardımı ile aynı dönercilerin kestiği gibi, ince ince kesilecek.
*Bu arada başka bir kapta; orta boy ya da sizin tercihinize kalmış bir oranda soğan rendelenip,suyu elde edilecek.Eğer isterseniz direk rendelenmiş soğanı da kullanabilirsiniz.
*İçerisine bir miktar yoğurt ya da süt ekleyeceksiniz. (Etin yumuşamasını sağlıyor.)
*Yine sizin tercihinize kalmış, istediğiniz baharatları ilave ediniz.
*İnce ince doğramış olduğumuz etimizi bu karışıma ekliyoruz.Güzelce harmanlıyoruz ve ağzını jelatinleyip; bir gece buzdolabında bekleterek, terbiye ediyoruz.
*Ertesi gün pişirmek için; eğer ki var ise etimizi kendi iç yağı ile pişirmek ayrı bir lezzet katıyor.Yoksa da klasik zeytinyağı ya da ayçiçek yağı ile tavada önce yüksek ısı da daha sonra ise yavaş yavaş pişiriyoruz.
Ocaktan almaya yakın,tekrar altını açıp hafif sertleşmesini sağlıyoruz.

    İşte bu kadarcık!

Not: Resim de ki tarif benim ikinci denemem idi.Bu sefer ben terbiyesiz yaptım, yani soğansız.
Benim gibi sadece, etin tadını almak istiyorsanız,terbiyesiz bir şekilde direk etimizi doğrayıp,tavada pişirebilirsiniz.Ben böyle daha çok sevdim! :))

Servis olayı da yine sizin zevkinize kalmış.
Ben, lavaş üzerine; patates kızartması ve maydanoz,roka eşliğinde servis etmiştim.
Annem de ,babam da gayet beğendiler :))

Tarifi deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun, Rabbim herkese yemeyi de nasip etsin.
Hakkınızı helal ediniz!



Bu arada; Sema'nın mükemmel ve tatlı emeklerini sergilediği, çok güzel ve hayran olunası 'instagram' hesabına bakmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.
Lakin uyarayım; her bir fotoğrafa saatlerce bakmak ve her birini yemek isteyeceksiniz.

10 yorum:

günlük yaşamım dedi ki...

Elinize saglk donere bayildim :-)

parfümümün kokusu dedi ki...

Yonca,
Teşekkürler :))

Syhn dedi ki...

annem doğru söylüyor galiba benim elim hap tatlılara gidiyor, oysa yapsam ya ben de döner, yedirsem bizimkilere. pek memnun kalırlar eminim.
ellerine sağlık.
:*

parfümümün kokusu dedi ki...

Seyhan,
Biz de de durum tam tersi, Babam; "sütlaççç" diye sayıklıyor ahahha :))
Arada farklı tarifler iyi oluyor gerçekten.Hem ev ahalisi de pek memnun kalıyor :))
Teşekkürler...

dondurma delisi dedi ki...

Öğle arasında ayranla ne iyi gider şimdi, ellerine sağlık ;)

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

tembel blogger :)
sesin çıkmıyor sıhhattesindir inşallah

dondurma delisi dedi ki...

Kahvalti yapmadan bu fotografla bakistik ve kahvalti niyetine yiyebilirim su an :) Ellerine saglik. Cok guzel gorunuyor..

Unknown dedi ki...

çok gusel olmuş blog çift oluklu koli karton koli
kraft koli köpük koli
ev taşıma kolisi silindir kutu
kilitli torbalar baloncuklu zarflar
banlonlu naylon balonlu torbalar
çift taraflı bantlar kağıt bantlar
koli bantları çift oluklu koli
kilitli kutu pizza kutusu
şeffaf ayakkabı kutusu tek oluklu koli
tek oluklu koli çift oluklu koli
toptan sıvı deterjan toptan toz deterjan
toptan kağıt havlu toptan tuvalet kağıdı
toptan çöp konteynırı toptan karton bardak
toptan kağıt bant toptan ambalaj kağıdı
tost kağıdı toptan aleminyum kase
toptan köpük tabak toptan karton çorba kasesi
toptan büyük karton bardak toptan dispenser havlu
diversey taski deterjan toptan kağıt havlu makinesi
toptan çöp torbası toptan dökme poşet
toptan hışır poşet toptan pat pat naylon
toptan muayene eldiveni toptan nemli mop
toptan oda kokusu toptan ofis kovası
krom çöp kovası toptan makine havlusu
mutfak eşyası taşıma kolisi

semmma dedi ki...

şaka mı? bana post yazılmış fakat zalım blogger sağolsun üç sene sonra görüyorum. kafamı nerelere vursam?!

Adsız dedi ki...

Parfümsüz yaşayamam :D