3 Şubat 2012 Cuma

İngilizce de Kolay mıymış (Acaba?)



       Küreselleşmeyle birlikte hayatımızda yabancı dillerin etkisi daha da arttı. Yabancı dil konuşabilmek daha doğrusu birden çok yabancı dil bilmek artık insana büyük fiyaka kazandırıyorenlightened. Malumunuz bazı dillerin başını "lingua franka" olan İngilizce çekiyor.

       Bu dilin öğrenimi ne kadar kolay başlasa da (bkz. Hello, how are you?, where are you? muhabbeti) konular ilerledikçe o kadar da kolay olmadığını yaşayarak görürsünüz. Yok fiillerin halleriydi yok Simple Past'tı yok Past Perfect'ti... (Yahu bu Perfect Tense neredeyse hiç bir Amerikalı tarafından kullanılmaz bile. Ayrıca bütün Türk evlatlarının bu tense'i "mükemmel zaman" olarak çevirmesi de cabasılaugh). 

          Üzülerek söylüyorum ki bir dili öğrenmek demek sadece kuralları ezberlemek demek değil. Bunu yaşayarak gördüm. Hele IELTS diye bir sınav sistemi var düşman başına. Bizim okul hazırlıktan sonra fakülteye geçiş olarak bu sınavı kullandı oradan biliyorum. Askerlikle eş değer mübarek...

          Yani şunu demek istiyorum; yeni bir dil öğrenmek zahmetli iş şekerler ama bir o kadar da "necessary" bir durumcool. Fakat söylemeden de geçemiycem bir yabancı dil konuşmak insana kendini acayip cool hissettiriyor gençlerlaugh. Sizlere akıcı konuşmalı yabancı diller ve parfüm kokulu günler diliyorum.
Aristokratheart


 



Hiç yorum yok: